Monday 10 February 2014

Pengalamanku belajar kereta.

bonjourr !!! post kali ni sedihhh..  DISANGKA PANAS HINGGA KE PETANG RUPANYA HUJAN DITENGAHARI.. ok actly kisah ni aku nk post dah lame tp baru sekarng terdetik nak post.. semue orang x sabar untuk memandu kereta..betol x ? termasuklah aku .. bile dah sah ujian berkomputer..x sabar menunggu L.. pakcik mokhtar telefon kata L dah siap dan bolehlah aku sambung belajar kereta 8 jam.. selalunye aku jalan kaki je gi skem..nak kata jauh ..jauhlah jugak kalau jalan kaki naik kereta dekatlah.. so aku decide untuk naik basikall walopon adik aku (anas) dah WARNING kat aku "X PAYAH NAIK BASIKAL AKU KANG PANCIT " .. ade aku kesah ? -,-"  SI SAFWAH PULAK CKP "SAMPAI KE KAKI" kurang asam kan budak dunkin donut tuu.. hehe.. time cycling tu sume pandang2.. dalam hati aku " eh aku gemok x yah lah pandang2.. hot jugak aku ni " haha so dlm 7 minit smpai lah ambo di skem cik mokhtar.. BTW untunglah sape yang belajar ngan cikgu perempuann.. aku ngan lelaki je tau..  tngan tu asyik berlaga je smpai cik tu kata.. jeng..jeng..jeng sambung kat bawah.. biaselah perenggan pertama introduction dlu
dh sampai sane aku nmpak ade 2 orang mamat ni diorang saje2 je lepak situu.. so x lame selepas tu cik mokhtar smpai .. ok klo nak tahu first2 time nak gi taklmat pasal kerete hari first lah time daftar tukan aku pkai selipar.. haaa ~ hambekk kau fatin !!! menjerit pakcik tu !! time tu die memang x pernah senyum ngn aku.. tp aku memang dh siap mental n fizikal aku taahu diorng ni saiko sikitt..so aku minta maaf pastu aku try bnyak ckap lah time tu..n x lame lepas tu pakcik tu funny ngan aku.. ok back to the belajar kreta 8 jam..  aku happylah ingt encik mokhtar yg ajar pastu tetibe encik mokhtar tunjuk kereta kancil suruh aku pegi sne dagn sorang pakcik..nama die pakcik awok.. so gilah..cik awok tu dah lame masuk kereta die duduk sebelah pemandu.. cik mokhtar kata "he pegilah " aku time tu dah menggelabah aku ckap lah "tp sye x pernah bawak kereta " pastu cik mokhtar buat x tau je.. aku teruslah masuk n duduk tempat pandu tu.. aku bagi salam kat pakcik awok .. BAPAK LAH WEIII DIE X JAWABB DOHH X PANDANG LANGSUNG PON AKUU.. aku time tu releks2..  pastu pakcik awok tu bukak tingkap pastu die ckap2 ngan mamat due orang tadi "KAU BUAT APE KAT SINI LEPAK EHH..MEMBAZIR MASA JE !!  KAU NAK TOLONG PAKCIK X AJAR PEREMPUANN .. PAKCIK TAK SUKE PEREMPAUN2 NI LAMBATT!! PAKCIK NAK AJAR LAKI JE " ok fine aku faham pakcik tu menyindirr aku giler2.. aku time tu diamm je mungkin die saje kott..  pastu die bagi lesen L aku pastu die bagi borang suruh tanda tangan .. "sign sini " terus die pandang luarr.. aku pon dlm hati "pkcik ni garang giler smpai aku ckp pon die x balas,, x pandang "
pastu die tanye aku "pernah naik kereta" aku jawablah lah "tak pernah " actly aku salah dengar aku ingt die cakap PERNAH BAWAK KERETA .. pastu die terus tengking aku "PERNAH NAIK KERETE TAKK!! weh sumpah nak kencing aku kat situ ..pastu aku ckplah "pernah " pastu die bagi satu kertas suruh aku baca semue peraturan..contohnye pakai tali pinggang keledar, tngok cermin,selesakan tempat duduk.. so tempat duduk aku betolkan,pkai tali pinggang keledar tp aku x betulkan cermin sisi n belakang.. lampu isyarat aku x tak try bukak.. pastu aku katalah dah !!pastu die suruh " bukak signal kanan " aku bukak wiper,lah lampulah... pastu die marah2.. paleng aku bnci part stereng kereta... die suruk 3 kali pusing kanan aku pusinglah..actly aku x tau sekali pusing tu cmne..aku pusing jelah..pastu pakcik tu kata "AKU KATA SEKALI.. KAU X BELAJAR MATHEMATIC KE !! x habis2 nak tengking aku,, aku dengarlah vodo.. tp part stereng ngn masuk gear.. yelah aku baru belajar so mata aku x habis2 usha gear tu.. pastu die marah "yang kau tengok gear tu buat ape" actly bnyak giler di marah.. terus2 je die suruh bawak kereta tu.. hahah part nak masuk gear aku failed!! die marah giler kau!!  
pastu die kata "kau nak bawak sendiri ke nak dengar cakap aku ?" yelah actly pkcik tu diamm je sikit lagi nak langgar lorii aku pusing lah kiri.. pcik tu mara2..  masalahnye basic pon die x ajar kot.. pastu terus je aku bawak masuk highway n gi tempat skem batu 12.. time naik bukit 2 kali yang pertama asyik kene jerittt je ngan pakcik tu.. kali ke 3 dah ok.. aku jalan raya ok..  pastu kali ke 3 tu pakcik tu DAH OK..hahahahah poyolah !!  pakcik tu kata "pakcik pon x suke bebel2 ni..terpaksa je ni " pastu die gelakkkk... aku terkejut giler..eh die gelar diri die pakcik tadi bukan main aku,kau...   aku diam je sebab selame ni aku cakap balek die kata "kalo aku cakap ade je kau nak menjawab" so aku diam..tp aku dah perasan yg pakcik tu betol2 dah baikkk.. pakcik tu kata  " sorilah dik pakcik terpaksa berlakonn marah kat kau.. kalau x sampai bile pon x jalan kereta " aku lak "owhh x pe pakcik saye faham "  so lepastu sambil bawak sambil bual2..best giler pakcik tu baik giler kot sebenarnye..die saje je.. pakciktu kata "cik mokhtar lagiii garang "   dalam hati aku bagi aku cik mokhtar lah yang baikkk..tp pakcik awok ni pon baikkk.. die tanye aku " kau pernah bawak kereta ke sebelomm ni"  aku jawab lah 'x pernah " actly aku tipu aku pernah bawak tp sikit2 je kat rumah..  pastu pkcik tu kata " YELA KAU BAWAK KERETA OK..DRI AWAL2 PON OK X DEK MATI ENJIN ..KAWAL MINYAK PON OK..TDI NAIK BUKIT PON PICKUP JE "aku "owhhh entahlahh..
 
pastu pakcik tu buat thumbsup untuk jalan kereta n naik bukit.. "kau ade kampong" aku cakaplah 
"ade kampong saye kat johor,, ibu kat parit raja ,ayah kat air baloii " pastu pakcik kata "lahh kampong pakcik kat parit yaani je.. hahah kitorng bantai gelak..
aku :pakcik mak sye orang banjar ayah sye orang bugis 
pakcik :kau tahu ckap banjar ?
aku :x tahu..heheh sye tahu sikit2 je mcm malas,baring sbb mak sye suke ckp cmtuh kat sye
pakcik tu gelakkk je pastu die ajar aku bahasa banjar kat dalam kereta.. besttt gilerrr..
pakcik :sori lah ye dik marah2 tdi sian kau,, nasib kau x nangess  cm perempuan lain.. 
*dalam hati aku "pkcik sye sikit lagi nak nanges yelah sye x tau bile sye tnye pakcik x jawab n marah2 bi;e sye dah salah marah lagi "
tp an time pakcik tu dh happy2 ngan aku sumpah kot bergenang air mata sebab pakcik tu baik gilerr bnyak giler story.. baikknye pakcik ni smpai hati die berlakon awal2 tu... nasib aku dh siap dengan mental dan fizikal auu..kalo x terkencing hhaku x berlagu kat situ. selame ni aku jalan kaki an..pastu die tnye rumah kat mane..taman boltonn "ouhhh pkciikk tau nnti ambil no pkcikkk nnati bolehlah pakcik ambill " pastu aku ckp x"x pelah pakcik umah dekat sye jalan kaki je " pastu pakcik tu kata .."ala siannnye" hahaha aku gelakkk je.. pastu dah smpai... aku ckaplah "terime kasih pakcik " pastu pakcik tu kata  "SIMPAN TERIME KAASIH TU UNTUK PAKCIK LEPAS AWAK DH LEPAS JPJ TEST" pastu gelakkk lagii.. x pelah pakcik ucap terime kasih bnyak2.. mak sye ajar ucap terime kasih bnyak3 kt orang.. 
pastu boleh x pakcik awok ckap kt pakcik mokhtar yang aku excited nk belajar kereta smpai beli baju baru,tudung baru n seluar baruu!! WTH..hahaha aku ckaplah "mane adelah pkcikkk " pastu pkcik tu kata "yeke ?? bju baru je pkcik tngokk orng lain sume bntai baju lama ngn sluar lusuh " alallalalala hahha
tujelahhh... ..btw aku tngah tunggu jpj test x lama lagii ...yahooo !!  
tembam x sayeee !!
POST NI DI CREDITKAN KEPADA SEMUE PELAJAR MEMANDU DAN NUR SAFWAHH !!

No comments:

Post a Comment