Tuesday 28 January 2014

cara buat inai atau pewarna kuku sendiri

heyyy.. ok kite main introduction dlu keyy ? ok good news aku dh beli no baru tp malasa arr nk sebar2 n another good news is my mom tuuttttt.. ngehngeh. eh ko jngn imagine mak kau pregnant lak ye. adolahh..  hah nk story jp pasal mkyam.  aku gn mkyam gi date kan giant. survey phone,celcom,baju seluar bagai.. mkyam "eh before fol 7 balek" aku bukan main cepat2 lah kan..mkyam lak aku tngok mcm kura2 je jln siap msesj ngn pakwe die tu. dlm hati aku "kata before kol 7 skrng dh kol 7" last aku ckplah cepatlah dh kol 7..ko tau die kata ape "ariana rose makyam dh mula ni.. aku rase cm nk pitam kt situ aku bukan main risau giler vavi ingt pakcik dh smpai umah.. lahhh jiwa cinta gak die nih.  dh smpai umah tu mkyam komenlah citer ariana rose. adik aku kata "eleehh...mkyam jeles " makyam kata "eh mestilah citer mkym" cmtulah aku pon x ingt
ni lagi satu bebudak 2 ekor nih
afiq :mkyam nak air vitagen boleh ?
mkyam : ambeklah
afiq : baikkknyaaa makyam !!
aku :sakai je budak ni
mkyam : yelaaa mulut makyam kau ni memang jahatt..tp hatii baikk
haha gelakk je aku.. yelah cer ko dngar sikit mkyam ckp kuat giler...  adik brasik belah mak aku ni ckp kuat n suara nyaring same cm ibu..  klo belah ayh perlahan je suare sume x pandai jerit2  tp klo kumpul ramai2 borak2 meletopp rumah sbb diorng bnyak mulut.. 
ko tau aku nak beli preped mkyam yg lebeh.haha ..pilih no nilah..yg tu jngn yg ni elok nnti lah kite survey dulu.. "eh biar betol nk beli no aku pon nk survey2 bagai ?"
mak aku kata mkyam ni baik ngn ank buah die.. sume perbelanjaan die yang major tanggung..  aku rse mkyam ni x yah jadi mak sbb die memang dh jadi mak die dh rasa tnaggung perbelanjaan sekolah ,makan minum semue..  dlu aku penah jugaklah x suke mkyam ni aku ckp kt mak aku..then ibu ckp " mulut die je lezer siket tp die baik " yela aku memang x selesa lah dngn orng yg bising2 , menjerittt, membebel, naik anginn, asyik suruh buat ni buat tuh,,  x kesahlah sape... antaranya mkyam lah..lame2 aku dh ok dahh.. sbb aku rapat ngn mkyam.. klo nk tau aku rapat gnn orng tu atau aku terime orng tu, senang je, klo aku boleh tegur kesilapan die n marah die thats mean aku rapat n slalu buat keje ngn die.. hahah x delah sbb mkyam ni pandai pujukkk aku tujeee ..  klo aku moody n aritu die bnyak sngt kutuk ttttut.. n ade sebb lain !!.
p/s : mkyam klo dh pandai bukak blog kite PEACEEE OK..   :p
pnjngnye introduction patut caption die mkyam je..ngehngeh.. 
ok ade orng tnye cmne nk buat cm kat jari aku tuu.. ok aku x sempat nk tngkap gmbr tpp warne die seperti korng memakai inai.. tp korng boleh adjust nk merak or pinkk if gune sirapp.. korng jugak boleh gune warna lain spt pewarna mknan .. dirong ckp sah solattt.. sbb serap dlm kuku bukan melapisi..
korng perlukan 
1) sabun basuh pinggan.. bukan yg liquid tu tp yg dlm mangkuk tu.. x kesah jenis or klo x dek parut sabun mandi
2) sirap atau pewarna makann
3)sedikit kapur sirih
step:
campurr je semuee bahan jngn nk pandai letak airrr..korng tumbuk bagi halussmakin bnyak sabun or kapur makin pinkkk atau makin cairrr...apply kt jari cmm biase pakai inai.. pndai2 lah korng cover kulit x nak bagi comot letap salotep ke ape ke.. ok gud luck !!!
 sekadar gmbr hiasan..nnti korng buat jngn nak berang sngt kilau2 tu klo nk kilau beli terus cutex
klo letak sirap die merahhh lah

1 comment:

  1. One of the biggest grocery store chains in the US is called Giant. You can get in touch with the customer service department [+] by phone, email, regular mail, or social media if you need help with products or have complaints about in-store service. During regular business hours, you can also get in touch with the customer care team in your neighbourhood shop.giant.hours

    ReplyDelete